Hazret-i İsa öldürülmedi

Sual: Hazret-i İsa öldürüldü mü yoksa göğe mi kaldırıldı?
CEVAP
İsa aleyhisselam öldürülmedi, göğe kaldırıldı. Allahü teâlâ, Nuh aleyhisselamı tufandan, İbrahim aleyhisselamı ateşten kurtardığı gibi, İsa aleyhisselamı da, yahudilerin elinden kurtarmış, Hazret-i İsa’ya ihanet ederek bulunduğu yeri haber veren, yahudi casusu bir münafığı, Hazret-i İsa’ya benzeterek onu öldürtmüştür. Kur'an-ı kerimde mealen buyuruluyor ki:
(Yahudiler, İsa’yı öldürmek için, tuzak kurdular; Allah da onların tuzaklarını bozdu. Allah, tuzak kuranların, hilekârlığa karşı ceza verenlerin, en güçlüsü, en hayırlısıdır.) [Al-i İmran 54]

(Allah buyurmuştu ki: Ey İsa, seni nezdime yükselteceğim) [Al-i İmran 55]

(Allah’ın resulü Meryem oğlu İsa’yı öldürdük dedikleri için yahudileri lanetledik. Onlar İsa’yı öldürmediler, asmadılar da. Öldürülen, kendilerine İsa gibi gösterildi.) [Nisa 157]

(Doğrusu Allah onu [İsa aleyhisselamı] kendi nezdine kaldırmıştır.) [Nisa 158]

(Elbette o [İsa aleyhisselamın Kıyamete yakın gökten inmesi], Kıyametin yaklaştığını gösteren bilgidir. Sakın bunda şüphe etmeyin.) [Zuhruf 61]


Sual: İsa aleyhisselamın öldüğü Al-i İmran suresinin 55. âyetinde yazmıyor mu?
CEVAP
Ziyaulkulub
(Cevap veremedi) kitabında diyor ki:
Al-i İmran suresinin 55.âyetinde mealen buyuruldu ki:
([Hatırla ki] Allah, İsa’ya muhakkak ben seni yerden [en mükemmel şekilde] alıp, meleklerin makamına yükselteceğim [dedi])

Bu lafız sıfattır, Müteveffike yani seni öldüreceğim manasına değildir.
[El-müncid lügat kitabında teveffa kelimesine Hakkını tam olarak almak manası verilmiştir. Bu, şanına layık olanı vermek demektir. Öldürmek manasında mecazen kullanılmaktadır.]

Yani bu âyet-i kerimenin meali, (Ben seni öldürürüm ve yükseltirim) demek değil, (Ben senin şanına layık olanı yaparım, meleklerin makamına yükseltirim) demektir.

Allahü teâlâ dilerse yükseltir. Allahü teâlâ, İsa aleyhisselamı yükseltmeyi dilemiş ve yükseltmiştir. Yahudiler tarafından öldürülmesini dilememiş ve çarmıha başkasını gerdirmiş, Onu öldürtmemiştir. Bunun için, bazı tefsir âlimleri teveffi kelimesine almak manasını verip, Yahudilerin katlinden hıfz etmek için, yerden seni kâmilen alır kabz ederim meali ile tevil etmişlerdir.

Not: Sitemizdeki diğer maddelerde, bu hususta geniş bilgi vardır.


Hazret-i İsa ve yılbaşı
Sual: Hıristiyanlar, Hazret-i İsa’nın yılbaşında geleceğine inandıkları için mi yılbaşını kutluyorlar?
CEVAP
Hıristiyanların, Hazret-i İsa’nın yılbaşında geleceğine dair bir inanışları yoktur. Onlar Hazret-i İsa’nın çarmıhtan öldüğüne inanırlar. (İnsanları günahtan kurtarmak için Tanrı, oğlu İsa’yı öldürdü) derler. Bazen İsa aleyhisselam için (Oğul Allah) bazen de (Tanrı üçtür. Üç tanrı birdir) derler. Bu saçmalıklar da İncillerde yapılan tahrifattan ileri gelmektedir. Hıristiyanların eğlenceleri, Noel Baba dedikleri hayali varlık içindir.


Noel gecesinin zamanı
Sual:
Hıristiyanların dini bayramı olan Noel gecesi ne zamandır?
CEVAP
İsa aleyhisselam, dünyada az kalıp göğe çıkarıldığından, kendisini de ancak 12 havari bilip, İseviler az ve asırlarca gizli yaşadıklarından, Noel gecesi doğru anlaşılamamıştır. 25 Aralık, 6 Ocak veya başka bir gündür. Kesin değildir. (Takvim-i Ebüzziya)

Miladi yıl, en az 300 yıl noksandır. Çünkü İsa aleyhisselam ile Muhammed aleyhisselam arasındaki zaman, bin yıldan az değildir. (Burhan-ı kat’i)

İsa aleyhisselamla Muhammed aleyhisselam arasında, 963 yıl vardır. (Mevahib-i ledünniyye)

Miladi yıl, Müslümanların hicri senesi gibi doğru ve kesin olmayıp, günü de, senesi de yanlıştır. (S. Ebediyye)

Sual: 
Hıristiyanlar İsa aleyhisselamın haça gerilip öldüğüne ve sonra dirilip göğe kaldırıldığına inanıyor. İslamiyet de, İsa aleyhisselam gerçekten haça gerilip öldüğünü mü yoksa diri olarak göğe kaldırıldığını mı bildirmektedir?
CEVAP
İsa aleyhisselâm, Yahudilerin bozduğu hak dini ıslah için gönderilmişti. Yahudiler, onu beğenmediler yalancı Peygamber dediler. Onu;
“İsrail Kralı olmak istiyor. Romalılar aleyhinde ahaliyi kışkırtıyor. Kendini Allah’ın oğlu sanıyor. Çünkü, Allah’a "Baba" diye hitap ediyor” diyerek Romalılara şikâyet ettiler.

Hıristiyanların itikadına göre, Kudüs’teki Romalıların Yahudi Valisi Pilatus, İsa aleyhisselamı yakalattıktan sonra, Hirodes’e gönderdi. Hirodes buna çok sevindi. Çünkü, onu tanımak ve mucizelerini görmek istiyordu. İsa aleyhisselam Hirodes’in süallerine cevap vermedi. Hirodes bunun üzerine onu Pilatus’a geri gönderdi [Luka bâb 23].

Pilatus başkahinlerin ve Yahudilerin ısrarı üzerine haça germeleri için Yahudilere teslim etti [İnciller].

Hıristiyanlar, İsa aleyhisselâmın haça gerilip orada öldüğüne, sonra dirilip göğe çıktığına, Müslümanlar ise, İsa aleyhisselamın haça gerilmediğine, doğrudan doğruya göğe kaldırıldığına, haça gerilenin, onun bulunduğu yeri Romalılara birkaç kuruş karşılığı ihbar eden ve bir havârîsi olan Yehûdâ, Judas olduğuna inanırlar. Kur'ân-ı kerîmde bu husus beyan edilmiş, açıklanmıştır. Nisâ sûresinin 156-158.nci âyetlerinde meâlen;
(Bir de, Yahudilerin İsa’yı inkârları ve Meryem’e büyük iftirada bulunmaları ve Allah’ın Resulü Meryem oğlu İsa’yı öldürdük demeleri sebebiyle kendilerini lanetledik, rahmetimizden kovduk. Hâlbuki onlar İsa’yı öldürmediler ve haça da germediler. Fakat kendilerine bir benzetme yapıldı. [Yehûdâ, İsa aleyhisselâmın şekline sokuldu ve onu astılar.] Bu hususta, kendileri de ihtilafa düşüp, şüphe içindedirler. Onların bu hususta, bir bilgileri de yoktur. Ancak, kuru bir zan peşindedirler. Onlar hakikaten İsa’yı aleyhisselâm öldürmemişlerdir. Allah, Onu kendi katına yükseltti. Allah azîzdir, hükmünde hikmet sahibidir) buyurulmuştur.

Hazret-i İsa âhir zamanda, kıyamete yakın, gökten inip, bizim Peygamberimizin dini ile, yani İslamiyet ile amel edecektir. Haçı kırıp, içki ve domuza haramdır, diyecektir.

 


www.ailevekadin.com